Thursday, April 7

Cerita 1

Okay, aku nak kongsi dengan korang satu cerita.

Okay, ade satu budak perempuan nih yang berumur 4 tahun. Dia dah boleh bercakap. Pada suatu hari, mak dia bawak dia pergi ke pantai. Masa dekat pantai, budak perempuan tu jalan sorang2. Masa dia jalan tu, dia ada ternampak seorang lelaki yang berbogel tengah baring dekat kerusi malas(yang untuk berjemur tu...) Yang lelaki tu ternampak budak perempuan tu lalu dia tutup lah dia nya kemaluan dengan buku. Budak perempuan tu pon datang dekat lelaki tu. Dia mula tanya.
Budak perempuan(BP): Apa yang abang tutup tu?
Lelaki(L): Mana ada apa-apa.
BP: Tipu! Saya ada nampak tadi.
L: owh, yang itu burung pipit.
BP: Kenapa abang tutup burung pipit abang?
L:Owh, Burung pipit nih, tak boleh nampak orang.

 Lepas tu, budak perempuan tu pon pergi daripa tempat tu. Lelaki tu ambik buku itu dan dia mula baca. Selepas itu, dia terlelap. Sedar2 je dia, dia ada dekat dalam hospital dan dia ternampak seorang doktor yang tengah melihat dia. Lalu, doktor tu pun tanya dia.

Doktor(D): Apa yang jadi dekat awak punya "itu"?
L:Apa yang berlaku doktor?
D: Awak punya "itu" dah patah dan terbakar.
L:Terbakar?!
D: Ya, terbakar. Awak ada ingat apa2 tak yang berlaku dekat awak masa dekat pantai tu?
L: Saya ada terjumpa dengan seorang budak perempuan ini.Doktor cuba tanya dia.

Doktor tu pon pergilah ke pantai tu. Masa kat pantai tu, dia terjumpa lah dengan budak perempuan tu. Lepas tu, budak perempuan tu pon cerita lah apa yang dia buat dekat lelaki tu.

BP: Lepas lelaki tu tidor, saya pun "main" lah dengan burung pipit dia. Lepas tu, burung pipit tu pergi ludah dekat saya. Saya pun marah lah, saya patahkan dianya leher, pastu pecahkan telur dia dan bakar sarang dia.




P/S: pengajaran cerita, jangan berbogel dekat pantai dan jangan tertidur.

3 comments:

▽mirul ▽dlan said...

eee, kesian laki tu. HAHA.

Unknown said...

lucah tapi kelakar.. hahhahhaha

Muhammad Aqib said...

hahhahah.. suka korang.. bocor rahsia korang...hohohoho

SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.